Konkurs Studenckie Inicjatywy Dydaktyczne SID stanowił doskonałą okazję dla studentów i doktorantów polskich uczelni wyższych do zaprezentowania innowacyjnych pomysłów, które mają na celu poprawę jakości nauczania i wspieranie rozwoju akademickiego na uczelniach. Do udziału w konkursie zaproszeni zostali studenci działający zarówno indywidualnie, jak i w zespołach, złożonych z co najmniej dwóch osób, posiadających aktualny status studenta lub doktoranta.
Celem inicjatywy było wyłonienie najbardziej kreatywnych i efektywnych projektów dydaktycznych, które mogą stać się inspiracją do wdrożenia nowych metod nauczania, angażujących studentów w proces edukacyjny oraz wspierających ich rozwój w różnych obszarach. Projekty mogły dotyczyć szerokiego zakresu działań – od wprowadzenia nowych narzędzi cyfrowych w edukacji, po organizację wydarzeń i warsztatów, które wspierają aktywność akademicką i integrację środowiska studenckiego.
Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem, a nadesłane projekty wyróżniały się różnorodnością i innowacyjnością. Uczestnicy zaprezentowali propozycje, które odpowiadały na aktualne wyzwania dydaktyczne, takie jak adaptacja do zmieniającego się środowiska edukacyjnego, potrzeba integracji studentów z różnych kierunków czy rozwój kompetencji miękkich.
Zwycięzcy konkursu zostali wyłonieni na podstawie kryteriów takich jak nowatorstwo, realność wdrożenia, potencjalny wpływ na społeczność akademicką oraz zaangażowanie samych studentów w realizację inicjatywy. Konkurs stanowił platformę do wymiany pomysłów i doświadczeń, a także umożliwił nawiązanie współpracy między studentami z różnych uczelni, co może przyczynić się do dalszego rozwoju polskiego szkolnictwa wyższego.
Wyniki konkursu
Jury konkursu „Studenckie Inicjatywy Dydaktyczne” ogłasza wyniki:
Pierwsze miejsce:
Jakub Niewiński (Uniwersytet Zielonogórski) za projekt „Wprowadzenie do empatycznej komunikacji międzykulturowej”.
Drugie miejsce:
Joanna Kubiak (Politechnika Poznańska) za projekt „Grywalizacja w podstawach ochrony radiologicznej”.
Trzecie miejsce:
Maria Pytka (Politechnika Wrocławska) za projekt „Doświadczenie użytkownika przestrzeni urbanistycznej”.
Wyróżnienie:
Karolina Biegun, Martyna Engler, Oliwia Mackiewicz, Wiktoria Ringel, Agnieszka Sot (Uniwersytet Śląski w Katowicach) za projekt „Metody i sposoby pracy z dziećmi i młodzieżą podczas zajęć warsztatowych”.
Gratulujemy wszystkim laureatom oraz dziękujemy uczestnikom za ich zaangażowanie i kreatywność.
Zobacz galerię zdjęć z finału