Różnorodnie – znaczy ciekawiej dla mózgu

Opis praktyki

Zajęcia wykładowe i seminaryjne podzielone danego dnia na kilku prowadzących zamiast jednego. Studenci mają nowy bodziec w postaci innej osoby i nowego podejścia nauczyciela. Zamiast jednego długiego wykładu z jednym prowadzącym, warto podzielić temat na krótsze zajęcia 45 minutowe/ godzinne następujące po sobie z 5 minutowymi przerwami. Możliwe jest wtedy skupienie na konkretach i podejście do zajęć z większą energią zarówno prowadzącego jak i studentów.

Kluczowe elementy praktyki

1. Program promujący efektywną naukę.
2. Pozwala na odkrycie różnych podejść do przedmiotu poprzez różnych prowadzących
3. Poprawia koncentrację i efektywność nauki.
4. Wspiera jakość kształcenia poprzez zmaksymalizowanie czasu skupienia.
5. Zapobiega bezowocnym, ciężkim wykładom trwającym 4 godziny, na których studenci siedzą, ale nie słuchają, ponieważ nie są już w stanie.

Obszar nauk: uniwersalne

Nazwa uczelni: Uniwersytet Jagielloński w Krakowie

Zgłaszajacy dobrą praktykę: AL

Liczba odwiedzin: 38616